Aeroclub Beverwijk,  Beverwijk

aeroclubbeverwijk@live.nl

donderdag 13 juni 2013

Beverwijk krijgt vliegveld
REGIO | 13 juni 2013 | 24 | Door de dichtbijredactie (Nieuwsblad de Kennemer)

BEVERWIJK - Beverwijk krijgt, net naast de wijk Broekpolder, aan de St. Aagtendijk een eigen vliegveld. Niet voor een chartervlucht naar de zon, maar voor rondvluchten in een ultra light vliegtuigje voor maximaal twee personen.

Aero Club Beverwijk heeft deze week, na lang wachten, van de provincie toestemming gekregen om in het recreatiegebied De Buitenlanden een stuk weiland van zes hectare in te richten tot grasbaan. Er mag straks gevlogen gaan worden met ulv's of mla's (micro light aeroplane) voor maximaal twee zitplaatsen. Het gaat dus om kleine en recreatieve vluchten. Dat past volgens de provincie uitstekend in de functie van het poldergebied: recreatie voor bewoners van het nabijgelegen Beverwijk en Heemskerk. Het plan gaat nog wel de komende tijd de inspraak in.